Do džínů více investují muži, nejčastěji se do Česka dováží z Bangladéše

Na trendy však Češi reagují se zpožděním, proto nové kousky firma do nabídky zařazuje pomaleji. Trh s džínami je podle ní stabilní, jde o nenahraditelnou součást šatníku.

„Mění se maximálně střihy či odstín, ale jinak předpokládáme, že džíny zůstanou nesmrtelné.“

V kategorii pánských kalhot tvoří džíny na e-shopu Glami.cz aktuálně 80 procent všech nákupů, řekla manažerka značky Eliška Hynková. U žen to za letošní leden až duben bylo kolem 63 procent, doplnila. V letních měsících podle ní prodeje džínů klesají ve prospěch vzdušnějších materiálů, jako je len a bavlna. Mezi vyhledávané modely patří také rovný a cargo střih, uvedla. „Popularitě se ale stále těší i skinny či slim kalhoty, kterých nejsme ochotni se vzdát,“ dodala Hynková. Z barev je podle ní nejžádanější modrá, černá a bílá.

Na e-shopu Glami.cz je také dlouhodobě zájem o džínové bundy, řekla Hynková. „Podíl prodejů na celkové kategorii dámských bund se meziročně v dubnu zvýšil ze 14 procent na 33 procent, u těch pánských z 20 procent na 40 procent,“ řekla. V trendu jsou podle ní rovněž džínové maxi sukně, košile, vesty nebo kabelky. „Když pozorujeme letošní denimovou vlnu podobnou 90. létům, o budoucnost džín se opravdu nebojíme,“ uvedla.

Na e-shopu Zalando.cz jsou džíny jednou z největších kategorií. Téměř polovinu prodejů džínů letos tvoří kalhoty úzkého střihu, zájem o ně je dvakrát větší než v případě rovného střihu. Džíny lidé čím dál častěji nosí i do kanceláří, kde se ještě před pandemií koronaviru začal dress code uvolňovat, řekli zástupci Zalanda. „Jejich popularitu lze pozorovat napříč lety, kdy tento kousek nosila řada ikon, jako například princezna Diana, James Dean nebo Madonna,“ uvedli.

Zalando podle nich spustilo virtuální zkušební kabinky. Zákazníci si v nich mohou vytvořit svého 3D avatara a zjistit, jak jim džíny a jiné kousky oblečení sedí. „Na vytvořeném avataru se totiž zobrazí tepelná mapa s vyznačením, kde jsou džíny těsné nebo volné,“ doplnili.

Z Česka se naopak loni vyvezly džíny za 475 milionů korun, meziročně hodnota klesla zhruba o 175 milionů korun, uvádí ČSÚ. V údajích jsou zahrnuty i reexporty, řekl vedoucí oddělení obchodní bilance ČSÚ Stanislav Konvička. Může se podle něj stát to, že tuzemské firmy džíny levně nakoupí v jedné zemi a pak je pod svou značkou dráž prodají někde jinde v zahraničí.